Historicky první start Vojtěcha Štajfa s vozem specifikace WRC a současně premiéru spolujezdkyně Lilie Khousnoutdinové v roli navigátorky ozdobila bronzová příčka celkového pořadí v cíli XXVII. TipCars Pražského Rallysprintu. Tým ACCR Racing21 se zde rozloučil s letošní sezónou a také všemi fanoušky rally startem s vozem Hyundai i20 WRC.
Skalní příznivci automobilových soutěží přihlížející na trati jednodenní soutěže v západním předměstí Prahy a poté v areálu Strahovských stadiónů vytvořili o uplynulé sobotě opět neopakovatelnou atmosféru. Startující posádky nejprve zavítaly na dvě rychlostní zkoušky do okolí obce Mořina a Kuchařík na západě Prahy, aby o nejrychlejší čas poté zabojovaly i ve třech zbylých měřených úsecích okolo Strahovských stadiónů. Diváci se však hodně těšili také na úplně poslední dějství letošního Pražského Rallysprintu ? závěrečný epilog, který je každoročně provázen jezdeckou exhibicí již bez měřeného času.
Příležitostně složená posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Lilia Khousnoutdinova si přijela poslední kilometry letošní soutěžní sezóny především užít společně s věrným publikem na trati. Tým zvolil k tomuto loučení soutěžní vůz Hyundai i20 WRC s bohatou historií, který si pronajal od italského týmu HMI, partnera továrního týmu Hyundai Motorsport. Ranní dvě rychlostní zkoušky poznamenané nízkými teplotami a občasným mrholením zvládla posádka Štajf ? Khousnoutdinova dokončit na slibném třetím, resp. čtvrtém místě celkové klasifikace.
Poté se už celé startovní pole za polojasného počasí přesunulo na Strahov ke třem zbývajícím rychlostním zkouškám. Právě v jedné z nich, na RZ4, se Vojtěch Štajf rozhodl k nasazení pneumatik pro suchý povrch. Bohužel v některých částech Strahovského okruhu přinesla tato změna mírný časový hendikep, a tak se v posledním měřeném úseku vrátil zkušený pražský jezdec k měkčím pneumatikám do mokra. Velmi konsistentním výkonem se však nakonec mohla posádka týmu ACCR Racing21 radovat v cíli soutěže z třetího místa v absolutním pořadí.
?S Lilií jsme si soutěž hodně užili. Pro oba to byla v něčem premiéra a tím i výzva. Já jsem na testu s tímto pronajatým autem specifikace WRC absolvoval jen málo kilometrů, takže bych po této soutěži některá jeho nastavení určitě ještě upravil. Nic to ale nemění na skutečnosti, že jsme zažili parádní soutěž. Na Strahově jsem sice v druhém průjezdu vsadil už na suché pneumatiky, ale nebyla to správná volba. Naopak na poslední průjezd už bylo na ty mokré, které jsme na auto vrátili, zase příliš sucho. Lepší volba obutí by ale na našem celkovém výsledku stejně nic nezměnila, a tak jsem si ve své pětadvacáté soutěžní sezóně splnil své přání startovat s vozem WRC, a navíc jsme s ním obsadili pódiové umístění, takže za mě velká spokojenost,? zhodnotil závěrečný podnik sezóny Vojtěch Štajf a dodal: ?Velmi děkuji také Lilii za obdivuhodný výkon v roli navigátorky. Už na testu jsem pochopil, že usednout poprvé v životě do závodního auta, a to hned v nejvyšší specifikaci s vysokým výkonem i rychlostmi, vyžaduje vysokou míru jejího odhodlání. Nakonec zvládla svoji nelehkou roli během soutěže s grácií a má tak můj velký obdiv. Kdo ví, třeba se ještě někdy v závodním speciálu společně sejdeme.?
K průběhu i výsledku jednodenní soutěže se vrátila také navigátorka Lilia Khousnoutdinova: ?Účastí v Pražském Rallysprintu jsem v určitém slova smyslu překonala sama sebe. Obecně nemám ráda vysoké rychlosti v autě, ale závody mě vždycky vnitřně přitahovaly. I proto jsem tuto výzvu přijala. První dvě ranní rychlostní zkoušky byly pro mě opravdu těžké. Na Strahově se to ale obrátilo a začala jsem mít z naší jízdy dobrý pocit. Myslím, že v tomhle sportu je, více než kde jinde, důležitá důvěra. Vojta se svými zkušenostmi za volantem soutěžního auta moji důvěru měl a nadále má. Náš společný výsledek v podobě třetího místa mi tak udělal obrovskou radost.?
web: www.racing21.cz/novinky/zprava=146/
Chcete si prohlédnout současné aktuality ?