Po mnoha letech se tradiční Pražský Rallysprint odehrál na sněhem pokryté trati a posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf s Radimem Kotlářem v něm obsadila na voze VW Polo GTI R5 celkově páté místo.
Na celkem pěti rychlostních zkouškách o celkové délce 35 kilometrů mohli diváci XXVIII. ročníku TipCars Pražského Rallysprintu sledovat výkony téměř 65 startujících posádek. Tentokrát však panovalo nad Prahou ryze zimní počasí s teplotami pod nulou a bohatou sněhovou nadílkou. Oproti minulému ročníku se v programu soutěže opět objevila se dvěma průjezdy v minulosti velmi oblíbená rychlostní zkouška Cementárna, vedoucí z okraje Radotína směrem k Řeporyjím. O cenné sekundy se následně tradičně bojovalo okolo stadionů na pražském Strahově.
V letošní premiéře se v barvách týmu Racing21 představil soutěžní vůz VW Polo GTI R5 s posádkou Vojtěch Štajf a Radim Kotlář. Oba se společně účastnili tohoto tradičního loučení s domácí sezónou již potřetí. Ve velmi náročných podmínkách se Vojtěch Štajf snažil, zejména na prvních dvou ranních rychlostních zkouškách, vyvarovat větších chyb. Do úvodního měřeného úseku na Strahově tak vstupovali s Radimem Kotlářem na šestém místě. Několik drobných chyb a také již opotřebované pneumatiky způsobily v prvním strahovském průjezdu časovou ztrátu a sestup na průběžné osmé místo.
Po polední přestávce nastoupili Štajf s Kotlářem ke zbývajícím dvěma strahovským měřeným úsekům, a to již s výraznějšími úpravami v nastavení podvozku Pola GTI R5 a také s novou sadou pneumatik do sněhových podmínek. Zejména třetí nejrychlejší čas v poslední rychlostní zkoušce rozhodl nakonec o naplnění cíle pro tuto soutěž v podobě pátého místa celkového pořadí.
?Byl zase po čase ten správný ryze zimní rallysprint, jak ho známe z minulosti! My jsme s Radimem zvolili z rána konzervativnější přístup i vzhledem k již použitým pneumatikám a také k ne úplně optimálnímu nastavení podvozku našeho Pola GTI R5, který byl na sněhový povrch až příliš tvrdý,? řekl v cíli Pražského Rallysprintu spokojený Vojtěch Štajf a dodal: ?Na poledním servisu jsme s mechaniky maďarského týmu Túran Motorsport, který nyní provozuje moje historicky první Polo GTI R5, provedli další změny na podvozku a světlé výšce vozu, a nasadili nové pneumatiky. Byla tak možnost se do auta lépe opřít, a to jsme ukázali třetím nejrychlejším časem na poslední erzetě. Odvrátil jsem tak ve svůj prospěch mimo jiné i kamarádský souboj s Petrem Kačírkem, s jehož vozem jsem letos získal Pohár 2+. Za celkově páté místo jsme s Radimem moc rádi. Teď už musím rychle balit, neboť v pondělí odlétám s další částí našeho týmu do Afriky. Moc se na to safari dobrodružství těším.?
Tým ACCR Racing21 se následně představí se dvěma soutěžními vozy na soutěži East African Safari Classic 2023, která odstartuje prologem již v sobotu 9. prosince v africké Keni.
web: www.racing21.cz/
Chcete si prohlédnout současné aktuality ?