Už tuto sobotu nás čeká tradiční setkání závodníků i fanoušků u soutěžních tratí, pojede se XXIX. TipCars Pražský Rallysprint. Jeho úspěšná koncepce se nemění, opět se nejprve rychlé stroje předvedou na klasické rychlostní zkoušce SUBARU Cementárna, a to dvakrát po sobě. První vůz na tamní trať vyrazí úderem osmé hodiny ranní, napodruhé o devadesát minut později. Přímo z řeporyjského cíle odjedou závodníci na Strahov, kde v 10 hodin odstartuje rychlostní zkouška TipCars Strahov okruh. Ta je na programu hned třikrát po sobě opět přibližně s devadesátiminutovými rozestupy, naposledy se soutěžní vozy předvedou fanouškům při RZ Epilog v 14.15.
Ani letos není ve startovní listině TipCars Pražského Rallysprintu nouze o atraktivní jména a zajímavou techniku. Na trať se vydají dva stroje, ozdobené fascinující zkratkou WRC – a především účast Václava Pecha s Petrem Uhlem je sledována s velkým očekáváním, půjde o jejich rozloučení s úchvatným vozem Ford Focus WRC. Pechovu cestu za jedenáctým pražským prvenstvím se budou snažit zkomplikovat v první řadě vozy kategorie R5/Rally2. Pojede jich dokonce šestnáct, přičemž nás čeká představení téměř všech výrobců, kteří touto technikou disponují – uvidíme Citroën, Toyotu, několik vozů Ford a Hyundai a dokonce osm škodovek různých generací. Loňské prvenství bude obhajovat Martin Vlček a nachystal si pro tuto příležitost zcela nový design svého auta, na sedadle vedle něj ale Danielu Révai nově vystřídá další televizní moderátorka Karolína Hošek. Na prvenství z jara 2022 se jistě pokusí navázat Petr Semerád, tehdejší sourozeneckou bitvu bude naopak chtít otočit ve svůj prospěch jeho bratr Martin. Výhodu domácího prostředí bude kromě rodinného klanu Semerádů mít také pražský Vojtěch Štajf, čeřit vodu bude chtít při své vytoužené premiéře s ´čtyřkolkou´ dravý Ján Kundlák.
Co se týče vyšších startovních čísel, i s vozy 2WD se představí silná sestava v čele s Martinem Lehkým či Davidem Štefanem, kořením jistě bude start zkušeného rallykrosaře Otakara Výborného. V lepší počasí než bylo při loňském zasněženém ročníku, v to věří především Petr Nešetřil, síla jeho Porsche 997 GT3 má totiž raději pevnější podklad. Naopak klouzavým podmínkám by jistě dali přednost závodníci s historickými vozy, jichž je přihlášeno letos třináct v čele s Lubomírem Tenklem či Jiřím Petráškem. Historickým vozem je ale už také úchvatný Peugeot 306Maxi, který předvede Martin Klepáč. Za volanty soutěžních vozů se objeví i dvě dámy, ale nejen proto je letošní startovní listina skutečně pestrá a atraktivní. V sobotu se zkrátka rozhodně bude nač v Praze dívat.
Karel Špaček, media team
Každoročně, když padnou podzimní mlhy a když automobilisté poprvé očišťují auta od ledové krusty, je to signál blížícího se TipCars Pražského Rallysprintu. Všechny body v domácích soutěžáckých seriálech už jsou touto dobou rozděleny a závodníci si mohou konečně vydechnout. A mohou také uzavřít sezónu na tomto volném podniku s poněkud méně upjatou atmosférou, než tomu bývá při mistrovských soutěžích. Letošní ročník pražského klání bude mít už pořadovou číslici 29 a odehraje se v poslední listopadový den, tedy v sobotu 30. 11. 2024.
"Už nám začínají přibývat přihlášky, a díky tomu víme, že se můžeme těšit na méně obvyklá jména ve startovní listině i na některé tradiční účastníky," říká ředitel soutěže Petr Mihule a připomíná: "Netrpělivě vyhlížíme především jedno jméno, které zatím v seznamu chybí. Už před časem totiž desetinásobný vítěz naší soutěže Václav Pech ohlásil, že právě na Strahově se hodlá rozloučit s vozem Ford Focus WRC. Tento český multišampión diváky nikdy nezklamal a já mám letos trochu rozporuplné pocity. Na jednu stranu mne mrzí, že tohle úchvatné auto Vašek opouští, na druhou stranu se moc těším na to, jak se s ním při derniéře v Praze předvede. Jsem totiž přesvědčen, že nás čeká úchvatné vystoupení, a že nikdo neodejde domů zklamaný!"
XXIX. TipCars Pražský Rallysprint odstartuje v sobotu 30. 11. už v 8 ráno rychlostní zkouškou Cementárna, přesně v 10 hodin se pak soutěžní auta objeví na strahovském kopci. Tam nebude chybět nic potřebného ze zázemí pro diváky, především tam ale nebudou chybět tři okruhové rychlostní zkoušky, které na sebe budou s malými pauzami navazovat. Tradiční podobu harmonogramu i letos uzavírá neměřená RZ Epilog, při které se budou moci soutěžní posádky opět v dobrém slova smyslu vyřádit.
Karel Špaček, media team