Pražský rallysprint se po třech letech vrátil na zpět do ulic v okolí strahovského stadionu. Už podle zájmu od přihlášených posádek před závodem bylo cítit že Strahov má magické kouzlo, které se odrazilo i v diváckém zájmu a i na atmosféře bylo znát, že návrat ?domů? se snad povedl. O vzrušení se ve studené sobotě staraly z více než padesátky posádek hlavně specifikace WRC, ale i historici předváděli krásné průjezdy dveřmi napřed, aby ohřáli a pobavili prokřehlé diváky. A i když se na Strahově tak nějak na časy nehledí, tentokrát se bojovalo až do konce a Václav Pech s Mini WRC si z Prahy odváží svůj 10. zlatý věnec.
Výsledky už známe, jubilejní desáté vítězství si z Rallysprintu vyjel Václav Pech spolu s Petrem Uhlem a jejich Mini WRC. Druhý skončil Jaroslav Melichárek a třetí Tomáš Kostka, oba na Fiestě RS WRC. Spousta jezdců z nabitého startovního pole (52 posádek, 10 vozů WRC) ale místo závodění o vteřiny přijela spíš bavit diváky. Suché shrnutí výsledků ale ani zdaleka nezachycuje fantastickou atmosféru na místě, doma, na Strahově, to se prostě muselo zažít.
Kdo nelenil a vyrazil na Strahov už v pátek, rozhodně nelitoval. Již od rána byla na místě podstatná část startovního pole a diváci měli spoustu času si v bezprostřední atmosféře užít desítky závodních vozů. V klidnější předzávodní den byla také možnost popovídat si s jezdci a vyzpovídat i jejich slavné spolujezdce a členy týmů.
V sobotu byly pak pro letošní ročník připraveny RZ kolem stadiónů: třikrát se jel okruh na tři kola a dvakrát Subaru RZ stylem start-cíl. Nejrychleji do závodu vlétl Jaroslav Melichárek s Fiestou WRC půjčenou od Martina Prokopa. Po druhé RZ do vedení šel Karel Trněný s Fabií WRC. Dále už byl ale závod v režii Václava Pecha, jenž měl silnou motivaci ve vidině 10. titulu z dosavadních 20. ročníků. Vyhrál další dva testy a to mu k dalšímu triumfu stačilo - před Melichárkem zvítězil o 2,7 vteřiny. Dva rychlostní testy vyhrál i Tomáš Kostka s Fiestou WRC a obsadil tak třetí pozici, když na vítězné Mini Václava Pecha ztratil jen 3 vteřiny. Na bronz se ale dramaticky posunul až v RZ, kde bojoval s Trněným, který poslední test prohrál o 0,9 vteřiny. První za speciály WRC dojel na 5. místě Polák Grzyb s Fiestou R5. Diváci si bohužel příliš neužili Audi Quattro pilotované Tomášem Engem, jeho vůz zradilo řízení již v první ?erzetě?. Hůře ale skončil Enge starší, kterému se do cesty postavil sloup veřejného osvětlení. Technika selhala bohužel i Petru Hozákovi nebo Václavu Kopáčkovi. O velké vzrušení se postarali při průjezdech i historici, jízdy Nikiho Glisice budou nadlouho nezapomenutelným zážitkem.
A tak pořadatelé závodu závěrem děkují všem, bez jejichž pomoci by se závod nedal uskutečnit. Divákům, kteří v drtivé většině poslouchali pořadatele, je také třeba vyslovit poděkování. Všem zúčastněným posádkám, divákům i partnerům a zúčastněným pořadatelům soutěže přeje organizační výbor hodně klidu a pohody v blížících se svátcích Vánoc a těší se na setkání v příštím roce.
Konrád Vopička
Tiskový mluvčí XX.TCPR
Startovní listina XX.TipCars PRAŽSKÉHO RALLYSPRINTU už začíná mít jasnější podobu. Na základě velkého zájmu o start na strahovských zkouškách musel pořadatel zvýšit počet startujících posádek z 50 na opravdu konečných 52 posádek. I když je seznam stále neúplný, to nejpodstatnější již jasné. Závod samotný je volným podnikem a velká volnost se dává i přihlášeným posádkám v tom, aby až do poslední chvíle mohly měnit spolujezdce a i automobil. "Je to podobné každý rok a jasno máme prakticky až po technických přejímkách. Jezdci pošlou přihlášku třeba jen se svým jménem. Tak to prostě je," s úsměvem říká předseda organizačního výboru Petr Mihule.
Pořadatelé rallysprintu finišují obvyklé hektické přípravy na sobotní závodění kolem Strahova, ve čtvrtek se začínají sjíždět první účastníci do servisní zóny, která v pátek ráno ožije naplno. XX. TipCars Pražský Rallysprint zahájí technické přejímky na Strahově v pátek 28. listopadu odpoledne, závod samotný se odehraje v sobotu 29., přes startovní rampu přejede první vozidlo v 9:30.
Listina se startovními čísly všech 52 přihlášených, plná zvučných jmen a ozdobená 10 závodními speciály kategorie WRC, má již také svoji konečnou podobu (www.prazskyrallysprint.cz/pro-zavodniky/posadky/) a tak už jen odpočítáváme poslední hodiny do startu. Zbývá ještě poprosit počasí o přízeň a diváky, aby dbali na bezpečnost a pokynů pořadatelů, nevstupovali do zakázaných prostor včetně ochozů a střechy strahovského stadionu (!), a pražská show může začít!
Návštěvníci se mohou těšit na Václava Pecha jun., který s MINI John Cooper Works 1,6 turbo bude jistě chtít svoji úchvatnou sbírku zlatých věnců zaokrouhlit na 10, ale ostatní mu to lacino nenechají. Vždy? ve startovní listině najdeme celkem 10 vozů nejvyšší kategorie WRC a u nich jména jako Kostka, Trojan, Enge, Tomaštík, Melichárek, Drotár, Kukučka, Hozák ? S vozy S2000 přijede např. Antonín Tlus?ák, Pavel Valoušek nebo Martin Hudec, který v Praze odstartuje se Žkodou Fabia S2000. Mezi produkčními čtyřkolkami se budou přetahovat tradiční rivalové Subaru a Mitsubishi zastoupené Žtajfem, oběma Semerády, sličnou Olgou Lounovou, rekordmanem v počtu startů na soutěži Marcelem Tučkem aj. Přihlášeny jsou ale i další zajímavé vozy různých kategorií, populární historici v čele s rakušanem Alfredem Glaserem s Lancii Delta Integrale, slib vrátit se do Prahy, pokud se pojede zpět na Strahově, dodržel i Niki Glisic s M3.
Pořadatelé připravili dva oficiální divácké prostory: první je pod severní tribunou spartakiádního stadionu, kde se soutěžící posádky budou točit okolo retardéru, oblíbeného to místa pro ?kolečka?. Toto místo vřele doporučujeme, je to velký a bezpečný prostor s kapacitou 7 000 míst, který bude zajištěn oplocenkami a betonovými obrubníky.
?Parkoviště? je taktéž tradiční místo, kam diváci směřují, ale zde se trochu změnila tra? oproti posledním ročníkům, které se na Strahově jeli. Využije se část původní komunikace, po které se parkoviště objíždělo, čímž se prodlouží na tomto místě tra?, a zároveň jezdci ve spodní části budou nuceni použít to, co mají diváci rádi ? a to ruční brzdu. Tento divácký prostor bude též ohraničen oplocenkami a částečně betonovými svodidly, pro zajištění co největšího bezpečí.
Zveme vás k návštěvě XX. TipCars Pražského Rallysprintu. Více informací o závodu se dozvíte zde na webu, či FB profilu zde.
Konrád Vopička
Tiskový mluvčí XX.TCPR
Startovní listina XX.TipCars PRAŽSKÉHO RALLYSPRINTU už začíná mít jasnější podobu. Na základě velkého zájmu o start na strahovských zkouškách musel pořadatel zvýšit počet startujících posádek z 50 na opravdu konečných 52 posádek. I když je seznam stále neúplný, to nejpodstatnější již jasné. Závod samotný je volným podnikem a velká volnost se dává i přihlášeným posádkám v tom, aby až do poslední chvíle mohly měnit spolujezdce a i automobil. "Je to podobné každý rok a jasno máme prakticky až po technických přejímkách. Jezdci pošlou přihlášku třeba jen se svým jménem. Tak to prostě je," s úsměvem říká předseda organizačního výboru Petr Mihule.
Diváci se již teď mohou těšit na velký počet vozů WRC, R5, silně obsazenou třídu produkčních vozů, a samozřejmě nebudou chybět zajímavé historické vozy. Mezi tradiční adepty na čelní příčky jistě bude patřit Václav Pech jun., který představí vůz MINI John Cooper Works 1,6 turbo s velkým restriktorem, ale zatápět mu bude například Tomáš Kostka s Fordem Fiesta RS WRC. Ve startovní listině najdeme celkem 10 vozů této nejvyšší kategorie. Za jejich volanty budou sedět jezdci Trojan, Enge, Tomaštík, Melichárek, Drotár, Kukučka, Hozák ?
Velmi rychlé ale v Praze určitě budou i vozy S2000, kde můžeme např. očekávat bitvu mezi Antonínem Tlus?ákem, Pavlem Valouškem a Martinem Hudcem, kteří v Praze odstartují se Žkodou Fabia S2000. V kategorii produkčních čtyřkolek se můžeme těšit na souboj tradičních rivalů Subaru a Mitsubishi ? Žtajfovi to Semerádové určitě nedají zadarmo, a do toho rekordman v počtu startů na soutěži Marcel Tuček.
Seznam přihlášených ale obsahuje i další zajímavé vozy různých kategorií, a tak bude velmi pěkné porovnání nejnovější a nejsilnější techniky přes střed pole až po populární historiky, kde bude ozdobou start rakušana Alfreda Glasera s Lancii Delta Integrale, chybět nebude ani Niki Glisic s M3 a zajímavý styl určitě předvede i Břetislav Enge se Žkodou 120!
XX. TipCars Pražský Rallysprint zahájí technické přejímky na Strahově v pátek 28. listopadu odpoledne, závod samotný se odehraje v sobotu 29., přes startovní rampu přejede první vozidlo v 9:30.
Konrád Vopička
Tiskový mluvčí XX.TCPR
V minulém týdnu obdržel MPA Motorsport rozhodující souhlas k uspořádání populárního automobilového závodu XX.TipCars PRAŽSKÝ RALLYSPRINT, ?doma? na Strahově. Je to sice o rok později, než bylo plánováno, ale všichni víme, jaká byla situace po roce 2012.
Proto se už teď mohou diváci těšit na sobotu 29.11.2014, kdy se představí v pěti RZ 50 posádek na legendární trati v centru hlavního města. Věříme, že tímto uděláme radost všem fanouškům rally, kteří v hojném počtu Strahov navštěvovali. Věříme, že diváci, kteří letos na Strahov dorazí, udělají radost i nám pořadatelům svým disciplinovaným chováním.
Konrád Vopička
Tiskový mluvčí XX.TCPR